کانال ها و صفحات مجازی خاکریز
حمایت از خاکریز
مطالب پیشنهادی به شما
چکیده: بسم الله الرحمن الرحیم | امروز نهم ربیع الاول و اولین روز 1184مین سال ولایت و امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. چند سالی است عده ای با نسبت دادن عنوان عید بقر یا عید الزهرا به روز نهم ربیع الاول، قصد تحریف، شبهه پراکنی و در نهایت سوء استفاده از این موضوع به نفع اسکبار جهانی را دارند؛ از این رو در این مقاله از مجموعه مقالات پاسخ به شبهات فضای مجازی قصد داریم به رد شبهه وجود موضوع عیدالزهرا در روایات بپردازیم.
لینک کوتاه:

پیوندی که در زیر مشاهده می کنید، پیوند کوتاه شده مقاله حاضر است که در صورت نیاز به ارجاع دادن به این مقاله، می توانید از آن استفاده نمایید:

http://www.al-warethin.ir/?p=1352

مقدمه

همان طور که دیشب در مقاله یا بعبارت بهتر در اطلاعیه نهم ربیع الاول، غدیر ثانی و سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مبارک باد بیان شد، ما شیعیان از آن جهت امروز را جشن می گیریم که امامت و ولایت و رهبری جهان اسلام به یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف منتقل شده است.

اما چند سالی است که مزدوران اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی با هدف تحریف و اختلاف افکنی بین مسلمانان دست به شبهه پراکنی هایی در مورد روز نهم ربیع الاول پرداخته اند.

نهم ربیع الاول غدیر ثانی

دیشب گفتیم که این روز بزرگ توسط مولای متقیان، امیر مؤمنان، حضرت امام علی علیه الصلاة و السلام به غدیر ثانی تعبیر شده و فلسفه این موضوع را هم بیان کردیم. در مورد جشن گرفتن در این روز، دو بحث قابل بیان است که در ادامه از پایگاه اینترنتی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، Pasokhgoo.ir نقل شده است:

جشن امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

در رابطه با آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف «از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) است و از آن به بعد امامت (جهان اسلام و مسلمانان) به عهده امام زمان حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سپرده می‌شود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خشنودند و جشن می‌گیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند»

روز کشته شدن عمر بن خطاب

دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر (خلیفه دوم) نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه مجروح و پس از سه روز کشته شده است. لذا این که او در 9 ربیع الاول به قتل رسیده فاقد دلیل معتبر است؛ (مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى‏، ج 2، ص 321،ناشر: دار الهجرة، مكان نشر: قم‏، سال چاپ: 1409، نوبت چاپ: دوم‏؛ الطبقات الكبرى‏، ابن سعد كاتب واقدى‏، ج 3، ص 258، ناشر: دار الكتب العلمية، مكان نشر: بيروت‏، سال چاپ: 1418، نوبت چاپ: دوم‏.)

در این رابطه بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم 26 یا 29 ذی الحجة سال 23 هـ .ق است. از جمله آنکه شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعه» آورده است:
در روز بیست و ششم ذی الحجة سال 23 هجری عمر بن خطاب مجروح گردید و در بیست و نهم ماه درگذشت. (مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص 23، سال چاپ: 1406، ناشر: مكتب آية الله العظمى المرعشي النجفي – قم)
هم چنین شیخ ابراهیم ابن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:
باید دانست که قتل خلیفه دوم در 26 ذی الحجة سال 23 هـ .ق واقع شده است. این مطلبی است که (نه تنها) صاحبان کتاب های «طبقات»، «مسار الشیعه»، و . . . بر آن تصریح نموده اند، بلکه اجماع شیعه و اهل تسنن نیز بر این است.(المصباح، كفعمي، ص511، چاپ: دوم، سال چاپ : 1403 – 1983 م،ناشر: مؤسسة الأعلمي للمطبوعات – بيروت)

موضوع مطرح شدن عیدالزهرا در روایات توهم و نیرنگ عمروعاص های زمان است

در شرایط فعلی، شادمانی کردن برای قتل عمر صحیح نیست، نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین علیهم السلام نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند، گزارش نشده است. شیعیان نیز چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه اطهار علیهم السلام به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل بیت با آنان برخورد می‌نمودند.

برگزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه اهل بیت (ع) است.
در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمان‌ها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد، شایسته نیست که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گسترده‌تر و فاصله میان مسلمانان را بیشتر نماییم.
وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمت‌های خدادادی است، همان گونه که امیرالمؤمنین، امام علی علیه الصلاة و السلام فرمودند: «خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایه آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است» (خطبه 192 نهج البلاغه).
برپایی چنین جلساتی با هر عنوان آتش دشمنی اهل سنت را برمی‌افروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا می‌دارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست.

عیدالزهرا در روایات هیچ گونه سندی ندارد

موکدا تأکید می کنیم عید بقر که عده ای در آن، با تحریف مسائل اساسی دین مبین اسلام و با توهم برداشته شدن قلم، آن هم نه برای یک روز، نه برای دو روز که به مدت 3 روز!!! دست به هر گناهی می زنند، هیچ سندی در روایات معتبر اسلامی ندارد و عوامل آن فقط قصد ضربه زدن به اسلام ناب محمدی و گسترش آسیب های مهدویت را دارند؛ پس لازم است دغدغه مندان عرصه #مهدویت و زمینه سازی ظهور با تبیین فعالانه حقایق، این فتنه گران را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

جنایات عید بقر دامنتان را نگیرد!

لازم است ضمن تأکید مجدد بر بی سند بودن عیدالزهرا در روایات به مسئله مهمی اشاره کنیم و آن اینکه:

هرچند در ایران اسلامی ما، بحمدالله با وجود مردم بصیرت و زکاوت مسئولان امر، ما از نعمت امنیت کامل برخورداریم لکن برگزاری مراسم عید بقر در سایر کشور ها و بخصوص در کشور هایی که در آنها شیعیان مظلوم واقع شده اند، بهانه ای می شود که ضمن اختلاف افکنی بیشتر بین شیعه و سنی، جنایت و ستم های بزرگی بر علیه شیعیان صورت پذیرد که بنا به فرمایشات مراجع، خون به ناحق ریخته شده این شیعیان، بر گردن مسببان و مروجان این مراسم است.

رد حدیث رفع القلم توسط رهبر انقلاب (حفظه الله)

بررسی موضوع حدیث رفع القلم در عیدالزهرا ما را به صفحه احکام عزاداری و مداحی در تارنمای دفتر مقام معظم رهبری (حفظه الله) رساند؛ در استفتاء شماره 232 نظر صریح ایشان در مورد این موضوع بیان شده بود که رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) صحت این حدیث را رد فرموده بودند:

متن استفتاء

برخی افراد در روز جشن نهم ربیع الاول هر کاری که دلشان بخواهد انجام می دهند و برای توجیه کارهایشان به حدیث رفع القلم استناد می کنند، آیا انجام هر کاری در این روز شرعاً جایز است؟

پاسخ استفتاء

بین این روز و روزهای دیگر نسبت به تکالیف شرعی تفاوتی نیست.

اینکه نایب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف صراحتا بیان فرموده اند که هیچ تفاوتی در ثبت و ضبط اعمال در پرونده انسان در روز نهم ربیع الاول وجود ندارد، حجت شرعی مبنی بر بی اساس بودن عیدالزهرا در روایات را بر ما تمام می کند.

هر گفتار/کردار/رفتا تفرقه افکن، اکیدا حرام است

ضمن آنکه در مطلبی از خبرگزاری جمهوری اسلامی تحت عنوان ديدگاه مراجع تقليد درباره اعمال خرافي روز نهم ربيع الاول هم نظر حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در خصوص عید بقر اینگونه بیان شده است:

«هرگونه گفتار یا كردار و رفتاري كه در زمان حاضر، سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود شرعا حرام اكید است.»

بی اساس بودن عیدالزهرا در روایات را تبیین کنید

پس بر ما که بحمدالله در پایتخت و مرکز تشیع جهان زندگی می کنیم لازم است که همچون گذشته با هوشیاری کامل و تلاش حداکثری در جهت عمل به رهنمود های نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از جمله فرمان جهاد تبیین جلوی گسترش فتنه شوم مراسم عید الزهرا یا همان مراسم عید بقر را هم بگیریم.

فیلم: حدیث رفع القلم در عیدالزهرا و عیدالزهرا در روایات

در ادامه چند فیلم در مورد عید الزهرا و حدیث رفع القلم در عیدالزهرا ارائه شده است که شما را به مشاهده و انتشار آنها دعوت می کنیم:

روشنگری استاد رائفی پور در مورد عید بقر

موشن گرفیک – حدیث رفع القلم در عیدالزهرا جعلی است

عیدالزهرا در روایات – نهم ربیع، عید ولایت یا عید تفرقه؟!

اشتراک گذاری مطلب:

در صورتیکه محتوای مقاله را مفید ارزیابی می کنید، لطفا با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی به مقابله با تهاجم فرهنگی کمک کنید:

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توییتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در pinterest
پین ترست
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
واتس اپ
اشتراک گذاری در email
ایمیل
اشتراک گذاری در print
چاپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *